Visita de 1r BTX al Parc Científic de Barcelona

Visita de 1r BTX al Parc Científic de Barcelona

El passat 13 de febrer, l’alumnat de 1r de BTX de Biologia va anar al Parc Científic de Barcelona per realitzar el taller TRANSFORMA BACTERIS PER L’ATEROSCLEROSI.
Un dels principals objectius de la recerca biomèdica és identificar dianes terapèutiques, és a dir, parts del cos on es poden adreçar nous tractaments que estimulin respostes i que ajudin a combatre les malalties. Hi ha una línia de recerca que està centrada en l’estudi d’una possible diana que podria ser reconeguda per un fàrmac contra l’aterosclerosi.

Per poder estudiar aquesta possible diana terapèutica, els investigadors necessiten produir-ne al laboratori en grans quantitats. Per fer-ho, utilitzen una tècnica d’enginyeria genètica anomenada transformació bacteriana, tècnica que nosaltres vam dur a terme.

Vam partir d’una forma purificada del gen que produeix la proteïna MYLIP, la vam unir a un fragment d’ADN circular anomenat plasmidi i la vam inserir dins de bacteris perquè produïssin rèpliques del material genètic.

Després vam fer créixer el cultiu de bacteris en un medi adequat que ens va permetre seleccionar aquells que haguessin incorporat el gen.

Finalment vam purificar el material genètic que contenia el gen responsable de produir la proteïna MYLIP perquè pogués ser introduït en altres tipus de cèl·lules que produiran la proteïna.

Tags: , ,