Projectes Batxillerat

PROJECTES BATXILLERAT

INTERCANVI A L’ESTRANGER

L’organització d’aquesta activitat ofereix a l‘alumnat la possibilitat d’intercanviar coneixements i experiències a partir del contacte amb un país, un sistema educatiu i unes famílies ben diferents a les nostres.

L‘intercanvi consisteix  en l‘arribada a Mataró d’uns alumnes anglesos que durant una setmana realitzen un seguit d’activitats programades. Per altra banda nosaltres ens desplacem, també durant una setmana a Anglaterra. En ambdós casos l’alumnat s’allotja a casa de les famílies dels nois i noies de l’escola acollidora durant tots els dies de l‘estada.

MOSTRA DE TREBALLS DE RECERCA DE BATXILLERAT

Aquest any s’ha realitzat, a l’auditori de Cornellà, la 3a Mostra de Treballs de Recerca de Batxillerat de centres associats a la Fundació Tr@ms. L’objectiu és compartir experiències en l’àmbit del Treball de Recerca de Batxillerat, així com motivar i ajudar als alumnes de 1r de Batxillerat que ara s’enfronten a aquest repte.

En aquesta mostra es pot gaudir de ponències envers la recerca i la presentació en públic, així com de l’exposició de treballs ja finalitzats per part d’alumnes de 2n de Batxillerat dels centres assistents.

LIVE & LEARN

El projecte Live and Learn consisteix en un intercanvi  d’ estudiants del nostre centre amb estudiants dels centres KGGS i Carre’s ubicats a les localitats angleses de Grantham i Sleaford. L’intercanvi dura 15 dies i els alumnes assistiran a classe i s’allotjaran amb les famílies del alumnes que van als respectius centres.Els nostres cinc alumnes escollits, després d’un procés de selecció, van viatjat a Anglaterra del 29 de juny al 12 de juliol (2015). Nosaltres vam rebre la visita dels  alumnes anglesos a l’octubre.

TR@MSCRIURE

Tr@mscriure és un projecte transversal de les escoles membres de la Fundació Trams, que parteix dels Jocs Florals celebrats a cada centre. L’objectiu d’aquest  projecte es treballar la literatura catalana. Cada curs/cicle de l’escola, de 1r de primària fins a 4t d’ESO, participa en aquest projecte presentant textos propis. Hi ha diferents categories, les quals tenen nom d’autors reconeguts.

Cadascuna de les escoles que participen presenten un text per la categoria, text triat pels docents de cada centre. Hi ha dos jurats: el jurat especialitzat, format per persones de l’àmbit literari i docent i el jurat popular, format pels alumnes de cada cicle, els quals votaran els textos corresponents, exceptuant els text de la seva escola.