Projectes Primària

PROJECTES PEDAGÒGICS

Educació emocional

Una de les funcions de l’escola és ajudar els infants a ser competents per aprendre a conviure i participar en el món plural contemporani, fer-ho a través del desenvolupament de la Intel·ligència emocional i de la transmissió de valors.

Treball cooperatiu

L’escola aposta per una nova manera d’aprendre, de forma compartida, en grups reduïts, on cada alumne desenvolupa un rol clau per tal d’aconseguir el millor producte de grupal.  Sens dubte aprenentatges fonamentals per al seu futur proper en un món cada vegada més complex i interrelacionat.

Racons matemàtics

El treball per racons és una proposta metodològica que proposa distribuir, dins de l’aula, diferents espais on els alumnes puguin realitzar, de forma simultània, activitats de tipus manipulatiu, cognitiu i simbòlic. Es tracta d’organitzar l’aula per tal d’oferir una gran varietat de propostes a les quals els nens puguin accedir d’una forma oberta.

Apadrinament lector

L’Escola educa a través dels missatges que transmet però sobretot ho fa amb les pràctiques i les accions de tots els participants de la comunitat escolar. Apadrinar vol dir acompanyar, guiar, establir vincles i transmetre valors. Significa comprometre’s en el desenvolupament integral del nen o nena. Amb l’Apadrinament lector treballem un projecte de convivència i foment de la lectura en el qual els més grans acompanyen i ajuden els més petits.

Aprenentatge-servei

L’aprenentatge-servei és una metodologia educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en què els participants aprenen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.

Science and Maths

Apostem decididament per l’aprenentatge de la llengua anglesa. També ho fem a partir de la metodologia CLIL. A partir de cicle mitjà, els alumnes treballen part dels continguts de ciències i matemàtiques utilitzant la tercera llengua. És amb aquest focus, que centra l’atenció en els continguts propis de les matèries comunes, a partir del qual es reforça l’adquisició de les estructures bàsiques. La part oral i la vessant comunicativa prenen un paper protagonista. El bon nivell dels alumnes al finalitzar l’etapa és la millor mostra de l’efectivitat del Projecte de Llengües Estrangeres.

ProjectArt

ProjectArt és el nom que hem donat al  nou impuls del projecte d’educació artística a l’escola. És una proposta de potenciació de la formació artística dels nostres estudiants. Amb aquest projecte pretenem integrar les arts en la programació de centre de forma transversal, al llarg de totes les etapes, com a eix vertebrador que ens facilita el coneixement de les persones  i de la seva relació amb l’entorn.

Emprenedoria
Un dels eixos transversals de l’escola és l’Emprenedoria, entenent-la a l’etapa de Primària com la possibilitat de convertir les aules en espais creatius en els quals els nens i les nenes puguin desenvolupar la seva creativitat i estimular els valors del seu esperit emprenedor. Ensenyar a pensar, planificar  i materialitzar projectes, ja siguin socials o productius, és la base del nostre projecte transversal per tal d’estimular l’alumnat i aconseguir una bona preparació personal.

L’hort

L’hort a l’escola el vam recuperar ara fa 10 anys, aprofitant un espai proper a l’aula de 2n de Primària. Els nens i nenes d’aquest curs, durant una de les hores de Medi es traslladen a l’hort on se’n fan càrrec posant a punt la terra, plantant, regant i recollint tot allò que han anat cultivant.
És un projecte de treball multidisciplinari on hi tenen cabuda les àrees de llengua, matemàtiques, coneixement del medi així com un espai que afavoreix l’adquisició de coneixements i actituds responsables en favor del medi ambient.