Menjador

Entenem que tota activitat realitzada dins l’escola, també el menjador, ha d’incloure una intencionalitat pedagògica i se n’ha d’extreure un rendiment educatiu.

El nostre projecte de menjador

Creix amb el Gem:  és un projecte educatiu orientat al creixement en salut  i valors socials.

Creix en salut:  el menjador escolar està considerat com l’entorn educatiu més adequat per treballar l’educació per a la salut i amb l’objectiu de fomentar bons hàbits alimentaris i saludables.

Creix en valors: l’espai de migdia és un espai de relació, de convivència on es poden desenvolupar i potenciar valors, amb l’objectiu d’afavorir la bona convivència, l’ordre, el saber estar a taula i sobretot potenciar el respecte envers els companys i companyes i monitors i monitores.

A més, durant l’estona del menjador, considerem necessari dur a terme una programació lúdica i educativa paral·lela adaptada a cada etapa  amb l’objectiu de potenciar el lleure, la diversió i la transmissió de valors socials a través del joc i de les activitats dirigides.

Objectius educatius

Creix en salut:

– Cobrir les necessitats nutricionals dels nens i les nenes.

– Transmetre hàbits higiènics i alimentaris.

– Introduir tots els aliments necessaris per una correcta alimentació.

– Afavorir l’aprenentatge del bons hàbits a taula.

– Estimular en els nens i les nenes cap a la pràctica de l’esport i l’activitat física.

Creix en valors:

– Promoure l’adquisició d’hàbits i actituds per afavorir l’autonomia.

– Utilitzar el joc com a eina transmissora de valors.

– Impulsar jocs i activitats en grup com a sistema socialitzador.

– Motivar en els nens i nenes per gaudir de l’estona del pati.

– Entendre les ‘normes’ com a instruccions reguladores de la convivència.

Per contactar-hi: comissiomenjador@escolagem.cat