Participant en els Jocs Florals Escolars

Una alumna del GEM guanya la primera fase dels Jocs Florals Escolars. Ho ha fet en la dotzena edició d’aquests, una fase territorial que va guanyar amb un text curt i molt emotiu sobre el dol i la pèrdua. Tot i que no va arribar a la final de Catalunya, la seva participació i el seu treball és un orgull per a tota la comunitat de l’escola.
Sota el pseudònim de Catalina Verdalet, aquesta alumna de tercer d’ESO ha treballat la seva creativitat i la seva capacitat com a escriptora. De fet, els Jocs Florals Escolars són un espai per fomentar la creativitat i la passió per la llengua i la literatura entre els i les alumnes del país, a partir de l’escriptura de prosa i poesia, entre els infants i joves de sis a divuit anys.

I per què aquest pseudònim?
Catalina Verdalet és un homenatge als avis i a la família. En un dinar familiar, aquesta alumna de tercer d’ESO va descobrir com la seva àvia hauria pogut dir-se Catalina, nom que finalment va acabar descartat. La jove alumna es va enamorar d’aquest nom i el va trobar perfecte per presentar-se als Jocs Florals. El cognom Verdalet el porta el seu avi. La combinació de tots dos la va considerar ideal per presentar-se al concurs.
Jocs Florals a Catalunya
El Departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat és qui convoca els Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves. Aquest concurs literari s’adreça als centres d’educació primària i d’educació secundària obligatòria amb la finalitat d’estimular l’expressió escrita dels alumnes, aprofitant una tradició cultural ben arrelada a Catalunya que molts centres escolars de fet ja celebren als seus municipis o comarques. La participació és voluntària i el tema és lliure i els treballs s’han d’escriure en llengua catalana o en aranès.