Presentem la plataforma DesMÒBILitza’t

L'Escola GEM de Mataró té una oferta formativa completa de 0 a 18 anys. Llar d'infants, Educació Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius

Presentem la plataforma DesMÒBILitza’t

La iniciativa convida les famílies a ajornar progressivament l’entrega del primer telèfon intel·ligent als adolescents.

L’escola Gem amplia les seves accions per a millorar el benestar digital i de desconnexió del seu alumnat. Seguint la dinàmica del curs passat, i tal com constata la normativa, no es permet l’ús personal de dispositius digitals amb finalitats d’oci durant la jornada lectiva i no lectiva a dins el centre i a totes les etapes educatives. 

Ara, l’escola fa un pas més engegant una campanya que convida les famílies a posposar progressivament l’entrega del primer telèfon intel·ligent fins als 16 anys (4t d’ESO). La voluntat de la iniciativa DesMÒBILitza’t és trencar amb l’acord social establert en el qual a 1r d’ESO es generalitza l’accés a aquest dispositiu en la majoria dels joves. “Quan arriba a secundària, pràcticament el 100% del nostre alumnat ja té mòbil. La pressió dels companys i el fet que ja són més autònoms en els desplaçaments són les principals raons que els porta a tenir-ne un, però amb 12-13 anys hem comprovat que els preadolescents no tenen la maduresa suficient per saber utilitzar correctament un dispositiu intel·ligent. La plataforma DesMÒBILitza’t vol ser un espai d’informació i transformació per a un millor benestar digital de les generacions presents i futures. Esperem que els anys vinents aquests percentatges vagin disminuint progressivament”, destaca Montse Paradeda, directora del centre.  

El nou site, ofereix informació i recursos per a tota la comunitat educativa sobre l’ús racional de la tecnologia així com un comptador que va incrementant a mesura que les persones s’adhereixen al manifest.

Educar en l’ús de la tecnologia

La campanya DesMÒBILitza’t s’inspira i s’uneix a la plataforma Desconnect@’t de l’escola Sadako de Barcelona. En aquest cas van ser les mateixes famílies de l’AFA que van promoure i escriure el manifest, tenint en compte les conseqüències derivades de l’ús dels mòbils entre infants i adolescents, accentuades, en bona part, des de la pandèmia. 

Precisament Jordi Musons, director del centre, va ser el ponent convidat a la Jornada Inaugural del curs 2023-2024 del passat 4 d’octubre. Musons va oferir algunes claus per a fer un ús racional de la tecnologia a casa i a l’escola, i va insistir que més enllà de la regulació oficial cal que les persones s’uneixin si es vol acabar amb certes tendències: “No es tracta de treure els mòbils, es tracta de fer-los-els arribar més tard. Ens hauríem de preguntar perquè els donem un mòbil als nostres fills i filles”. Segons Musons estem en un moment de “canvi de pèndol” amb famílies amb una nova mirada vers la tecnologia: “Ara els pares i mares d’infants de 3 i 4 anys veuen la tecnologia com una amenaça. Abans, la premiaven”.

Musons va assegurar que “la vida dels infants adolescents i joves d’avui estarà plena de tecnologia” i que, per tant, no l’hem de demonitzar, sinó que la clau és donar-los eines per a fer-ne un ús racional i amb sentit: “Crec que l’escola pot ajudar a incorporar bons hàbits de la tecnologia i el repte és com fer-ho també a casa”.

Prop d’una quarantena de persones van assistir a la conferència de la Jornada Inaugural. Qui la vulgui escoltar,  ja es pot recuperar al canal de Youtube de l’escola GEM.

Deixa un comentari

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per fins analítics i de funcionament. Pots acceptar totes les cookies clickant el botó «Acceptar» o rebutjar-les fent click al botó «Rebutjar».    Més informació i configuració
Privacidad