Incorporar hàbits verds a la nostra vida quotidiana

Incorporar hàbits verds a la nostra vida quotidiana

L’alumnat de 5è ha culminat els tallers previstos a la primera part de l’Erasmus Green Adventure.

Dutxar-se amb aigua tèbia per estalviar energia;  aprendre a quin contenidor cal dipositar cada tipus de deixalla o planificar accions setmanals que promoguin l’economia d’aigua. Són algunes de les activitats que els nens i nenes de 5è han portat a terme durant la primera part de l’Erasmus Green Adventure, el programa europeu que promou actituds proambientals entre els infants a partir d’una metodologia integral i innovadora.

L’escola GEM, juntament amb altres centres de Xipre, Grècia i Portugal ha liderat el projecte pilot d’aquest programa elaborant materials educatius segons una de les set temàtiques previstes: consum d’energia, consum d’aigua, reciclatge, economia circular, reducció de residus, consum de productes sostenibles i mobilitat sostenible.

Més transport sostenible i menys embolcalls als productes del supermercat

Accions per estalviar aigua a casa

Analitzar els embalatges dels productes

Els beneficis de la fruita i la verdura ecològica

Quin transport gasta més C02?

A més d’oferir informació a l’alumnat, les activitats previstes a l’Erasmus Green Adventure contribueixen a la formació d’hàbits verds i als canvis intencionals de comportament, entenent l’impacte positiu que generen en la societat mitjançant el joc, la curiositat o les experiències immersives.

En aquest sentit els nens i nenes han investigat i comparat la petjada de carboni que genera el transport que utilitzen per venir al l’escola; han elaborat una presentació sobre els beneficis per a la salut personal i ambiental de consumir verdures i fruites ecològiques o han analitzat els embalatges dels productes que trobem al supermercat, proposant millores per a fer-los més sostenibles. “L’acceptació del programa entre l’alumnat ha estat molt positiva i hem vist impactes directes en les seves accions. Han anat traslladant a casa els bons hàbits apresos quan van a comprar, reciclen la brossa o gasten aigua. S’han convertit en petits ambaixadors per a un futur més sostenible”, explica Irene Agea, directora de primària i representant del programa en nom del GEM.

Impartit en anglès i en el marc de l’àrea STEAM del centre, el projecte també ha convidat els nens i nenes a viure una experiència en 3D sobre economia circular, idear un producte a partir de materials reciclats o identificar quins dispositius electrònics de l’escola i de casa gasten energia mentre no els utilitzem.

Recordar i revisar

Tornant de les vacances de Setmana Santa, l’alumnat de 5è portarà a terme un Serious Game, un joc de realitat augmentada, per a revisar i recordar les activitats que han desenvolupat durant els primers mesos del curs.