Novetats del curs 24-25

Novetats del curs 24-25

La renovació dels espais, la internacionalització o el debat sobre l’ús de les xarxes socials centren l’inici del nou curs a l’escola GEM.

Alumnat, famílies i professorat ens hem retrobat de nou després d’un estiu on hem pogut carregar piles per engegar el curs amb moltes ganes, entusiasme i il·lusió. A continuació us fem cinc cèntims de les principals novetats d’aquest 2024-2025.

Obres al pati

Durant aquest primer trimestre continuaran les obres a la pista i a l’antic pati de la taula rodona. Es tracta d’una transformació de millora dels espais prevista al Pla Estratègic 2024-2030, que millorarà el benestar de tota la comunitat educativa. Durant el mes de gener esperem poder tenir llestos els nous vestuaris (més amplis i adaptats a persones amb mobilitat reduïda) així com l’àgora en forma de mitja lluna, on es podran portar a terme múltiples activitats a l’exterior.

Implementació del Pla Estratègic 24-30

Continuem implementant les accions previstes al PE per seguir avançant en la personalització de l’aprenentatge; la incorporació de noves eines, metodologies i materials educatius segons la metodologia hacker i maker; la renovació dels espais, i la Fundació GEM 0-100.

Projectes d’internacionalització

La internacionalització a l’escola es desenvolupa des de ben petits i fins al batxillerat, amb propostes diferents segons l’etapa. Aquest curs, continuem amb la segona part del projecte Erasmus “Hand by Hand”, que preveu una estada de l’alumnat de 4t d’ESO a Holanda amb l’objectiu de millorar la competència emprenedora dels nois i noies a través de la mentorització. Aquest projecte europeu també preveu el tancament de la proposta col·laborativa entre el Gem i el centre Realschule Vaduz de Liechtenstein en relació amb la cultura maker.

Fomentem el debat sobre les xarxes socials

Enguany, volem convidar a escoles, famílies i alumnat a una reflexió conjunta sobre l’ús de les xarxes socials: què passa amb les imatges que s’hi pengen? Com podem protegir els drets digitals dels menors? Quin ús en fa la intel·ligència artificial (IA) d’aquest material? Aquesta serà la temàtica central d’aquest curs, que ofereix continuïtat a la campanya Desmòbilitza’t on convidem les famílies a posposar la compra del primer mòbil intel·ligent a 16 anys (4t d’ESO) i no a 12 (1r d’ESO), com és habitual.