L’escola, impulsora un any més del Technovation Girls

L’escola, impulsora un any més del Technovation Girls

A l’Escola GEM som impulsors al Maresme del Technovation Girls, una iniciativa global de 2009 que té com a principal objectiu incrementar la participació femenina en l’àmbit tecnològic. Les dades indiquen que tot i que un 37% més de dones que homes obtenen un títol universitari, a les carreres tècniques la presència femenina es redueix al 28,4% i en enginyeries cau fins el 15%. Que només el 30% de treballadors en el sector TIC europeu siguin dones és quelcom que cal canviar!

Per això, el Technovation Girls Catalunya convida a equips de noies d’entre 10 i 18 anys a aprendre i aplicar les competències que són necessàries per resoldre problemes reals mitjançant la creació d’una aplicació mòbil. El repte és aconseguir, a través de la tecnologia, millorar el món seguint aquestes quatre fases:

1. Identificar un problema de la comunitat
  2. Crear una app que el resolgui
  3. Desenvolupar un pla de negoci
  4. Comunicar-ho a tot el mercat

El Technovation Girls es desenvolupa amb trobades i tallers, visites a empreses del sector, l’ús de recursos diversos pels equips i un jurat que aporta, suggereix i fa crítiques constructives per a poder millorar.

Finalment se celebra una final on s’escullen els millors projectes. L’any passat l’Escola GEM va participar amb 36 noies que van conformar 9 equips, dels quals un va ser semifinalista de la cita (els podeu conèixer en aquest enllaç) i aquest any esperem que en siguin moltes més!

Us podeu inscriure com a mentor o mentora en aquest enllaç per poder prendre part d’un projecte que necessita del suport de tots!