L’Escola GEM presenta un cicle formatiu únic al Maresme i amb el TecnoCampus i la Destil·leria com a col·laboradors

• L’Escola GEM ha arrencat aquest curs el CFGM d’Assistència al Producte Gràfic Interactiu
  • La multitud de sortides professionals que té dins del món Gràfic i Audiovisual el converteixen en un cicle rellevant per Mataró i la comarca
  • El projecte ja ha començat a donar el seus fruits en forma de treballs amb aplicació en el món real

Mataró, 17 d’octubre.- L’Escola GEM va presentar de forma oficial el passat divendres, 14 d’octubre, el seu nou Cicle Formatiu de Grau Mitjà d’Assistència al Producte Gràfic Interactiu, un projecte únic al Maresme i amb moltes sortides professionals. L’acte, amb presència de representants del Centre de Recursos Pedagògics Maresme-Vallès, dels Serveis Territorials i del Consell de la Formació Professional de Mataró, va servir per conèixer de primera mà un cicle que ja està en marxa i que compta amb la col·laboració del TecnoCampus i la Destil·leria.

Durant la presentació, el president de la Fundació, Miquel Guillem, va destacar la importància de desenvolupar un projecte amb sortides professionals molt vinculades al món digital en el que ens trobem, així com també va posar en valor la voluntat del centre de seguir creixent i donant noves sortides formatives per a l’alumnat.

Presentació Cicle Formatiu “Assistència al producte gràfic interactiu”

La directora, Montse Paradeda, va recalcar la “dificultat que va suposar crear un cicle formatiu des de zero, tot i que és satisfactori trobar com fer alguna proposta que a nivell local i professional sigui interessant i aporti valor”. Carlos Melchor, coordinador del cicle, va detallar els objectius a assolir per l’alumnat: plantejar, organitzar i poder executar tasques de disseny relacionades amb l’edició de webs i en la producció, manteniment i personalització d’elements multimèdia i productes gràfics interactius.

El Cicle es divideix en dos cursos, l’alumnat pot participar en estades lingüístiques a l’estranger i assolir certificacions d’idiomes, així com realitzar workshops i conferències de professionals de la mà de la Destil·leria. L’Agit Baqué, fundadora d’aquest espai cultural, va posar en valor l’espai multidisciplinar amb el que compten i els workshops que s’hi duran a terme durant el cicle, com la morfologia del llenguatge plàstic i el disseny web.

Per la seva banda, des del TecnoCampus s’organitzen tallers de Motion Graphics, edició de vídeo i modelatge 3D per completar una formació complerta i amb clares sortides laborals. El representant del parc universitari, Marco Antonio Rodríguez, va destacar en la presentació del Cicle que es tractava d’un projecte “amb un nínxol de mercat molt interessant: tota la tecnologia que ens envolta canvia, però els continguts i els creadors i dissenyadors mantenen un valor important i aquest cicle els pot enriquir molt a nivell professional”.

Petit però eixerit, un primer projecte

Tags: