Espai de migdia, molt més que bona alimentació!

Espai de migdia, molt més que bona alimentació!

Ara que comença el segon trimestre, volíem compartir amb vosaltres tot el que ha donat de sí aquests primers mesos de l’Espai de Migdia, un moment en el qual cuidem l’alimentació de tots els infants però que també és un moment d’aprenentatge i convivència molt important que treballem des de l’Escola GEM.

Com sabeu, treballem colze amb colze amb el nostre proveïdor d’alimentació per a oferir una dieta que sigui equilibrada, variada i compleixi amb les porcions recomanades del principals nutrients per a un bon creixement i desenvolupament dels infants. Aquest és un punt clau i imprescindible de l’espai de migdia, però no l’únic: les activitats de lleure són rellevants i destacades per a molts motius.

Durant els migdies ens organitzem de tal manera que els nens i nenes puguin gaudir de lleure i també participar en diverses activitats que els proposem. En espai de temps hem comprovat que dur a terme activitats i dinàmiques de grup ajuden a conèixer millor l’alumnat, fer-los partícips de propostes i accions que volen fer i aconseguir, sobretot, un espai de migdia de lleure educatiu de qualitat.

Són activitats que ocupen poc temps, uns 15 minuts, dels 70 que tenen al pati, i que permeten evitar dispersió del grup que faciliten l’organització del menjador i eviten els pocs conflictes que pugui haver en aquest espai.

Durant l’estona de lleure a l’espai de migdia, l’equip de monitoratge, a més de vetllar per la seguretat dels nens i les nenes, i atendre a les seves necessitats, observen i vetllen el seu comportament, tant en la relació amb els companys, com en la participació en el joc.

Al Gem Petit els infants de EI4 i EI5 realitzen diferents activitats com l’estona del conte, jocs motrius i esportius, dibuix i murals col·laboratius estacionals amb els que decorem el menjador. A EI3, els infants fan la migdiada durant 45 minuts per a relaxar-se i agafar forces de cara a la tarda.

Al Gem Gran els alumnes són lliures de participar a tots els racons i tallers que s’ofereixen durant l’espai de migdia. Així que ens podem trobar a alumnes de diferents edats al mateix taller.

Els espais que s’utilitzen pels racons són els següents:

• PISTA CIMENT I CAMP DE SORRA – zona de racons esportius i jocs tradicionals: esports de pilota dimarts i dijous, jocs tradicionals dimecres i divendres.
  • PISTA VERMELLA I TAULA RODONA – zona per dibuixar a l’aire lliure, pintem mandales i fem dibuix lliure, juguem amb la sorra, els dilluns
  • GIMNÀS- Racons per fer activitats i jocs amb música i circuits esportius amb mocadors, aros, els dilluns, dimarts i dijous
  • AULA D’ESTUDI- zona de racons tranquils: els alumnes de l’ESO el fan servir dilluns dimarts i dijous per avançar feines de l’escola i estudiar. Els alumnes de primària l’utilitzen els dimecres i divendres per fer jocs de taula, tallers de pintura, manualitats…
  • PORXO – Zona de lectura i espai on practiquem la relaxació.

Com veieu, hi ha una gran varietat d’opcions i possibilitats que busquen que tot l’alumnat pugui trobar l’activitat i moment que més s’adapti a les seves necessitats. A més,hem incorporat un punt de trobada per l’alumnat entre les 14.45 i les 14.59h per fer grups en rotllana i fer una petita activitat de relaxació abans d’entrar a l’aula. Durant el primer trimestre també s’han fet activitats com jornades gastronòmiques del llegum i el menú de l’alumne, on escullen entre tres opcions per menjar un dia al mes!

Com veieu, l’alimentació és important, però l’espai de migdia és molt més que quedar-se a dinar. És un lloc per seguir coneixent als companys, per divertir-se i per seguir aprenent!

Us deixem un recull visual del que hem anat fet aquest trimestre: