Code Week, una setmana per acostar la programació a l’escola de forma divertida

Code Week, una setmana per acostar la programació a l’escola de forma divertida

Durant el passat mes d’octubre, les diferents etapes de l’Escola van participar a la Code Week. Entre el 13 i el 22 d’octubre van dedicar tota una setmana a la robòtica i a la programació per acostar aquest àmbit a les aules de forma divertida i sobretot, interactiva.
La Code Week es desenvolupa a nivell europeu, i enguany la temàtica estava centrada en la Intel·ligència Artificial: com fer que una màquina pugui pensar i aprendre imitant les capacitats humanes i prenent decisions intel·ligents en cada situació. Aquestes són les activitats que han fet les etapes de l’Escola GEM:

Code Week Infantil

Seguint amb la idea de la intel·ligència artificial, a l’etapa infantil hem pensat com fer moure els bee bots cap a la direcció que nosaltres volíem, treballant d’aquesta manera aspectes com l’orientació espaial i la lateralitat. Gràcies a això hem après a programar un robot que funciona amb indicacions senzilles i que és molt divertit de veure funcionar.

Code Week a Primària

A primària, partint d’un col·loqui de grup-classe, ens hem adonat de la quantitat de màquines properes a nosaltres i d’ús cada cop més habitual que utilitzen aquesta habilitat per funcionar i facilitar-nos la vida. A més, hem pogut col·laborar ajudant a augmentar un dels conjunts de dades més grans del món de dibuixos amb l’activitat Quick, draw!
Per últim, hem continuat introduint-nos en l’aprenentatge automàtic (machine learning), un tipus d’intel·ligència artificial, i el seu ús ètic, on hem pogut a Cicle Mitjà entrenar amb l’activitat AI Oceans un model d’aprenentatge automàtic per poder classificar noves dades. D’altra banda, a Cicle Superior hem desenvolupat un petit joc de reconeixement de text amb l’Scratch 3 mitjançant l’entrenament d’un model de machine learning.

Code Week a Secundària

En l’etapa de secundària vam dedicar diverses sessions de la setmana a programar i descubrir idees que poden ajudar a donar sentit al món que ens envolta. Propostes centrades a millorar i canviar la manera que tenim d’interactuar amb el nostre entorn.