Hem recuperat l’Apadrinament Lector en format presencial!

Hem recuperat l’Apadrinament Lector en format presencial!

Una de les novetats d’aquest curs, gràcies a la recuperació mica en mica de certa normalitat, és que hem pogut recuperar l’apadrinament lector entre els cursos de primer i sisè de primària de forma presencial. Durant el curs passat vam haver de fer-ho a distància, però per sort enguany els fillols i filloles (nens i nenes de primer) tindran adjudicat un o dos padrins/es (alumnat de sisè) que  els acompanyaran en el procés d’aprenentatge de la lectura.

Les tutores de primer seran les encarregades d’ensenyar a llegir als infants més petits, però l’alumnat de 6è, setmanalment, es trobarà amb els seus fillols i filloles de 1r per practicar la lectura amb l’ajuda d’unes fitxes adaptades a cada nivell. Sempre respectant les mesures de prevenció de la COVID.

Les tutores expliquen el projecte de l’apadrinament lector a l’alumnat

L’apadrinament lector és un projecte vinculat a la literatura que busca integrar la convivència entre diferents cursos amb el gust per la lectura. Un projecte on l’alumnat de major edat acompanya i encomana l’art de llegir als més petits, quelcom que els serà molt útil en el futur: els lectors assidus veuen com els seus hàbits estimulen la percepció, la concentració, l’empatia i permeten l’activació de zones cerebrals que propicien nous processos d’imaginació a través de la narració.

A més, la lectura està molt recomanada també com a hàbit saludable, ja que redueix l’estrès, millora la son, pot ajudar a millorar habilitats socials i és una font d’aprenentatge gairebé infinita.

Molt contents d’haver recuperat presencialment aquest projecte!