Descobreix què hi ha de nou aquest curs

Descobreix què hi ha de nou aquest curs

Un nou CFGM sobre videojocs o la instal·lació de plaques solars, entre les principals novetats d’aquest 2023-2024 al Gem.

Aquest curs 2023-2024 arriba carregat de bones notícies, ja sigui des de l’àmbit més pedagògic, com vinculades a les instal·lacions i infraestructures de l’escola. A continuació us en fem un llistat perquè en descobriu tots els detalls:

Un Gem més sostenible

El nostre ferm compromís amb el medi ambient es reforça aquest any amb la instal·lació de 101 plaques solars als edificis de primària i batxillerat de 510 Wp cadascuna, que suposaran un estalvi de 16,6 tones/any de C02 a l’atmosfera i la tala de 332 arbres anuals. Gràcies a aquesta instal·lació, l’escola generarà 66,108 kWh/any fet que ens permetrà autoabastir el nostre propi consum i compensar l’excedent a la xarxa. L’acció també es treballarà amb l’alumnat de primària i batxillerat des de les àrees de física, ciències naturals i tecnologia, formant part del nostre TechLab.

Ecovat
Nou mobiliari a les aules

L’alumnat de 1r d’ESO i de 1r de batxillerat disposa de noves taules i cadires a les aules, un mobiliari dissenyat per a fomentar tant el treball individual com en equip. A més s’han renovat les portes de les aules de Batxillerat i a tots els estudiants de secundària, batxillerat i cicles formatius se’ls ha entregat una caixa perquè hi puguin dipositar els seus objectes i material més personal.

Reorganització i creació d’espais

Amb l’objectiu de poder atendre millor a les famílies i treballar més còmodament, s’han reorganitzat els espais de recepció, secretaria i direccions pedagògiques i d’etapa. Així mateix, s’ha creat un nou espai DOIP d’atenció psicopedagògica a l’àgora de cicle mitjà i, d’altra banda, l’alumnat de 3r d’ESO ha canviat d’ubicació a unes noves aules.

Nou cicle formatiu sobre videojocs

Aquest curs el Gem ha posat en marxa un nou cicle formatiu de grau mitjà (CFGM) amb perfil de creació i producció de videojocs. Els estudis, capaciten l’alumnat perquè pugui plantejar, organitzar i dur a terme tasques de disseny relacionades amb l’edició de pàgines web, així com en la producció, manteniment d’elements multimèdia i productes gràfics interactius. Això inclou la creació de personatges, entorns, efectes visuals i altres elements essencials per a la indústria dels videojocs, proporcionant als estudiants una formació integral en diversos àmbits del disseny multimèdia i interactiu.

Sortida de cohesió de batxillerat i cicles

L’endemà d’haver iniciat el curs, l’alumnat de 1r de batxillerat i de cicles formatius ha gaudit d’una sortida d’un parell de dies a un càmping de Pals, al Baix Empordà. L’objectiu d’aquesta iniciativa, pionera aquest curs, és fomentar la cohesió de grup, conèixer el professorat, generar vincles i establir un bon clima de convivència.

Segueix les darreres novetats a www.escolagem.cat.