Participar en projectes laborals reals
Dissenyar i pintar les persianes de botigues i comerços; animar les parets de pediatria del Centre Mèdic GEMA per fer-les més amables o elaborar la imatge representativa del 40è aniversari de la coral Primavera per la Pau.
Un dels trets que distingeix el CFGM d’Assistència al Producte Gràfic Interactiu que imparteix al GEM és la possibilitat que s’ofereix a l’alumnat de formar part de propostes d’ampli abast, on es posen en pràctica els aprenentatges i les habilitats que s’adquireixen al centre. “El mòdul Laboratori d’experiències, dissenyat per l’Escola GEM, promociona el contacte amb diferents empreses que ens fan un encàrrec determinat. L’alumnat recull la proposta, elabora diferents dissenys i una vegada l’establiment n’ha seleccionat un es trasllada a un suport real”, explica Carlos Melchor, coordinador dels CFGM dels centre.
Els gegants de Mataró llueixen a les parets del GEMA
Entre les darreres propostes que s’han desenvolupat, destaca l’animació de les parets de pediatria del Centre Mèdic GEMA amb pintures dels gegants de Mataró vinculades a diferents situacions mèdiques. Ara, les criatures que vagin al metge podran veure en Robafaves amb un fonendoscopi penjat al coll; o a la Geganta revisant la vista d’un pacient. Per aconseguir-ho s’ha utilitzat pintura acrílica i s’han fet servir pinzells per a un control més precís sobre el dibuix final. “A cada mural limitem la nostra paleta de colors primaris i són el mateixos alumnes que s’encarreguen de fer les barreges per aconseguir la correspondència exacta”, apunta Melchor.
Persianes personalitzades
Un altra dels projectes visibles a Mataró són les persianes que llueixen diferents establiments de la ciutat amb elements dissenyats i pintats per l’alumnat d’FP del GEM. En aquest cas, el “procés de treball s’inicia amb una fase de pluja d’idees, seguida d’esbossos, fins a arribar a la vectorització del disseny definitiu”, descriu Melchor. L’alumnat presenta diverses propostes i els propietaris seleccionen aquella que més els agrada. “Durant la fase de pintura, utilitzem plantilles per a estructurar l’espai, centrant-nos a aplicar sprays en les grans superfícies. Per als detalls fem servir pintura plàstica i pinzells, la qual cosa ens permet treballar amb més precisió i obtenir un millor resultat”, conclou.
40è aniversari de Primavera per la Pau
Unes notes musicals que simbolitzen el vol d’un colom de la pau. Aquest és el disseny escollit per la coral mataronina Primavera per la Pau per celebrar el seu 40è aniversari. La imatge, elaborada per les alumnes Carla Trabal i Laia Abril, s’exhibirà en bosses de mà i punts de llibre que l’entitat ha finançat a través d’un Verkami.
Durant el curs passat, l’alumnat del CFGM va treballar en col·laboració amb la coral en el disseny d’aquesta proposta que havia de representar el conjunt de la comunitat: “La idea era que visquessin en primera persona un briefing amb el client per apropar al màxim l’alumnat a una situació laboral real. Hi van assistir la presidenta de l’entitat Anna Ramírez i Roser Trilla, membre de la coral, docent jubilada de català i mare d’exalumnes del GEM”, apunta Olga Valls,
Segons Valls la majoria de propostes que van enviar els alumnes del cicle els van agradar molt i va ser la comissió encarregada d’impulsar el Verkami qui la va acabar escollint: “Havíem vist les persianes pintades a Mataró amb el logo del GEM i de seguida que vam fer la proposta, el centre s’hi va acollir molt bé”, afegeix.