El DENIP a l’Escola GEM

El DENIP a l’Escola GEM

L’Escola GEM va celebrar i reflexionar sobre el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP), que es commemora els dies 30 de gener i posteriors en homenatge a la mort de Mahatma Gandhi. Impulsat pel poeta i educador Llorenç Vidal, el DENIP busca reforçar una educació permanent en la tolerància i la solidaritat, respectant els drets humans i en favor de la no-violència.

Sota el seu missatge universal en contra de l’egoisme i de la guerra, el DENIP vol sensibilitzar sobre la pau, familiaritzar als alumnes amb conceptes d’amor universal i pau positiva, conèixer persones i entitats que lluiten per la justícia al món y resoldre conflictes de forma dialogant.

Per això, a l’Escola GEM es van fer diverses activitats vinculades a aquesta data tant assenyalada a nivell educatiu. Aquestes són algunes de les accions que es van dur a terme a primària:

• 1r PRIM: Reflexió sobre el conte d’una bala, mandala de la pau i escriptura de la paraula “Pau” en els idiomes presents a l’aula: xinès, àrab, català, castellà, polac, africà, ucraïnès…
  • 2n PRIM: L’Arbre de la pau. L’alumnat va crear i posar la seva fulla a l’arbre de la pau amb un missatge escrit.
  • 3r PRIM: El colom de la pau. L’alumnat va reflexionar amb missatges i paraules d’amor que envolten el famós colom de la Pau de Pablo Picasso, destacant la gran importància que té la pau envers la guerra. Al cap i a la fi, els missatges d’amor, sempre guanyen als de guerra.
  • 4t PRIM: Dibuixem la Pau. Per parelles van expressar en un dibuix què significa la Pau en el nostre dia a dia.
  • 5è PRIM: A partir d’unes paraules, dibuixos, escrits, símbols… on després cadascú va poder ensenyar i explicar què és per a ell la pau i la no-violència.
  • 6è PRIM: Enguany coincideix que es compleixen 75 anys de la mort de Mahatma Gandhi amb el 60è aniversari de la ‘Marxa sobre Washington pel treball i la llibertat que va liderar Martin Luther King. Van aprendre la importància de la lluita que cadascun va lluitar de forma pacífica durant tota la seva vida i hem realitzat un acordió amb la fotografia de tots dos i cada alumne/a ha fet una reflexió personal relacionada amb la pau.

A més, des del Cicle Formatiu de Grau Mitjà es van fer unes pancartes per celebrar el dia i es va realitzar un vídeo per reforçar el missatge de pau. És aquest:

A continuació, us deixem algunes imatges del procés creatiu de les pancartes: