Un ex-alumne de l’escola, a la Llista Forbes 30 Under 30

Un ex-alumne de l’escola, a la Llista Forbes 30 Under 30

En Pol Martín és ex-alumne de l’Escola GEM i aquest mes de març ha estat un nom destacat per la seva presència a la Llista Forbes 30 Under 30, on apareix com una figura rellevant i destacada a nivell estatal per la seva tasca emprenedora amb només 21 anys. En Pol apareix en aquest llistat per ser una figura que treballa de forma diferencial en el seu camp per aconseguir generar un impacte que traspassi fronteres. El mataroní, emprenedor de ben jove, ja va iniciar als 16 anys un negoci de dropshipping important roba de Letònia i, dos anys després, va introduir-se en el món de la blockchain amb diverses propostes vinculades a aquesta tecnologia.

Però ha estat amb Rand, l’empresa en la que es troba immers, el motiu pel qual ha sortit destacat a la Llista Forbes. Es tracta d’una fintech que busca generar rendiments als seus usuaris de fins el 5% amb un concepte d’estalvi que es diu party to earn: bàsicament un grup d’amics guarden els diners conjuntament durant un temps concret i, passat aquest temps, se sorteja entre ells els rendiments aconseguits.

La clau d’aquest model, que és molt exitós als Estats Units i ara s’implanta a Europa de la mà de Rand, és que tothom estalvia durant un temps els seus diners i el fet que un d’ells s’emporti els rendiments globals aporta un caràcter festiu i divertit. A banda, qui guanya els rendiments s’emporta molt més del que li pertocaria encara que hagi invertit poca quantitat. Es fomenta l’estalvi conjunt, en definitiva.

El sistema de Rand està basat en convertir els diners que la gent estalvia en stablecoins, una criptomoneda estable que no fluctua i manté la seva paritat amb el dòlar. Gràcies a aquesta conversió, Rand inverteix en protocols DeFi (sistema que ofereix un servei financer mitjançant l’intercanvi de criptoactius, de forma descentralitzada i automatitzada) per aconseguir els rendiments que promet. Estalviar amb diversió, ha explicat en Pol en més d’una ocasió en
entrevistes.

L’emprenedoria, un dels eixos clau de l’Escola GEM

La nostra escola treballa amb l’objectiu que l’emprenedoria sigui una competència transversal més enllà de qualsevol aspecte acadèmic, des de l’educació infantil i durant tota l’etapa educativa, les competències emprenedores estan presents en el desenvolupament dins i fora de l’aula del nostre alumnat. I en Pol Martín n’és un gran exemple!