L’alumnat de cicles dissenya la cartelleria de les activitats de RetroBarcelona 2024

La col·laboració ha permès que les creacions dels joves estudiants impactin de manera real en un esdeveniment que visiten més de 10.000 persones cada any.

Dissenyar la cartelleria de les activitats de l’esdeveniment RetroBarcelona 2024. Aquest ha estat l’encàrrec que fa unes setmanes va rebre l’alumnat de 1r del cicle formatiu de grau mitjà en assistència al producte gràfic interactiu, CFGM APGI I, amb perfil de videojocs de l’escola GEM. Els nois i noies han hagut de fer un viatge en el temps per explorar la iconografia i la imatge dels jocs electrònics més emblemàtics dels anys vuitanta i noranta, per poder elaborar el brànding promocional de les activitats, tornejos i conferències d’aquest esdeveniment dedicat a la tecnologia i al videojoc clàssic, que es va celebrar el passat 18 i 19 de maig a la Farga de l’Hospitalet de Llobregat.

Aquesta col·laboració s’emmarca en el mòdul Laboratoris d’experiències, una proposta exclusiva d’aquest cicle de disseny del GEM que permet a l’alumnat interactuar amb experts del sector, enriquint el seu aprenentatge i establint valuoses connexions professionals per al seu futur.

“Intentem que el nostre alumnat treballi com ho faria en el futur, en contacte amb empreses i entitats reals. Ells reben un encàrrec al qual han de donar una solució, nosaltres fem tot el guiatge com a professorat i després es porta a terme tot el procés fins a dissenyar el producte final”, apunta Carlos Melchor Trujillo, responsable del CFGM APGI que des del curs 2022-2023 ofereix l’escola GEM.

Homenatge a la PlayStation en el seu 30è aniversari

Cartelleria per a les conferències del RetroBarcelona

Cartelleria per a les activitats del RetroBarcelona

Cartelleria per als tornejos del RetroBarcelona

L’alumnat del CFGM APGI I amb perfil de videojocs va fer voluntari durant l’esdeveniment

Recordant els videojocs dels anys vuitanta i noranta

En la seva novena edició, el RetroBarcelona ha volgut retre un homenatge a la consola que va revolucionar la indústria dels videojocs a mitjans dels anys noranta, la PlayStation, que enguany celebra 30 anys. Precisament aquesta era una de les premisses que ha ajudat els estudiants del cicle del GEM a inspirar-se per poder elaborar la cartelleria de les activitats que s’hi han celebrat.

L’alumnat de CFGM APGI I amb perfil de videojocs va presentar tres propostes finals de la cartelleria als responsables de RetroBarcelona, que van acabar molt satisfets amb la professionalitat i qualitat de tots els productes.

“Les propostes presentades, així com la seva exposició, són treballs professionals que no hem dubtat a utilitzar per a la promoció de l’edició d’enguany. Unes propostes que encaixaven molt bé amb el que buscàvem: integrant elements de la cultura de la Playstation amb un disseny sòlid i suggerent que s’adaptava perfectament als posts d’Instagram i de Twitter -fent gala també del domini d’aquests mitjans i entenent el que encaixa millor per al públic d’aquestes xarxes-“, descriu Carles Garcia, responsable de l’Associació Cultural RetroBarcelona, promotora de l’esdeveniment.

Aquesta col·laboració ha permès que les creacions dels joves estudiants impactin de manera real en un esdeveniment que visiten més de 10.000 persones cada any, una experiència interessant pel seu contingut divulgatiu i educatiu, com conclou Garcia.